RHIA TALKS | UAM

Vanwege de huidige coronamaatregelen vindt de geplande RHIA Café sessie over Urban Air Mobility van a.s. donderdag 18 november online plaats in de vorm van een RHIA Talks.

Welke nieuwe markten zijn te ontdekken voor de toepassing van drones? In deze RHIA Talks gaan we dieper in op twee bedrijven Fusion Engineering en Shore Systems.  We hopen jullie allen online te verwelkomen!

Over UAM
Binnen het RHIA-netwerk zijn een aantal partijen die zich bezighouden met het ontwikkelen van dronetoepassingen. Zo zijn bijvoorbeeld de Drone Flight Challenges georganiseerd in kader van het Airport Technology Lab en zijn er nieuwe droneontwerpen bedacht door studenten van de TU Delft.

Het programma
16:00     Opening door Miranda Janse (RHIA)
16:05     Introductie door Yanniek Huisman (RHIA)
16:15      Presentatie Shore Systems, door Robert Crone
16:30     Presentatie Fusion Engineering, door Thom van den Homberg
16:45     Discussie: Welke nieuwe markten zijn te ontdekken voor de                             toepassing van drones?

Robert Crone | Fusion Engineering

Fusion Engineering ontwikkelt een geavanceerde flight controller (het 'brein' van elke drone) die ervoor zorgt dat drones veiliger en betrouwbaarder kunnen worden ingezet. Dit passen ze onder andere toe in een project met de Nederlandse Brandweer, waarin ze een drone ontwikkelen die gaat helpen bij het opsporen van verdrinkingsslachtoffers.

Thom van den Homberg | Shore Systems

Momenteel wordt er veel geld en energie gestoken in het vervoeren van inspecteurs met boten. Hoewel deze boten traag zijn, zijn ze ook slecht voor het milieu en vereisen ze veel onderhoudsinspectie die ver van tevoren moet worden gepland. Shore Systems lost dit op door een drone op waterstof te bouwen die in staat is om naar installaties zoals windmolens te vliegen, deze op afstand te inspecteren en terug te vliegen naar een centrale drone-hub.

OVER RHIA TALKS
Tijdens een editie van RHIA TALKS vragen wij meerdere sprekers hun verhaal en visie te delen. We nodigen jou uit om hieraan deel te nemen en met hen in gesprek te gaan. Samen kunnen wij innovaties versnellen, nieuwe visies ontwikkelen en partnerschappen aangaan die de luchtvaart kunnen verduurzamen en de economie van de luchthavens opnieuw uitvinden. We organiseren jaarlijks acht edities.

Voor RHIA Talks gebruiken wij Microsoft Teams. De opzet is eenvoudig. Meld je online aan, ontvang de link en check op tijd in. Een editie van RHIA TALKS duurt maximaal 60 minuten. We wisselen af tussen presentaties en discussie. Vragen kun je stellen via de chat. Een moderator zorgt ervoor dat vragen gesteld en beantwoord worden.