Stichting Rotterdam The Hague Innovation Airport en Dura Vermeer slaan handen ineen om regio Rotterdam te innoveren

Stichting Rotterdam The Hague Innovation Airport (RHIA) en Dura Vermeer slaan de handen ineen om Rotterdam The Hague Airport te ondersteunen met digitaliseren en verduurzamen. Zo brengt Dura Vermeer onder andere haar expertise in binnen het ‘Smart Energy Program’.

Directeur Miranda Janse van Stichting RHIA en Job Dura, voorzitter Raad van Bestuur Dura Vermeer hebben hun handtekening onder de overeenkomst gezet, waarin wordt gewerkt aan een duurzame, schone en stille toekomst voor de luchtvaart met een positieve impact op regio Rotterdam. Dura Vermeer draagt hier met haar ambities graag aan bij en steunt stichting RHIA de komende jaren op het gebied van innovatie, digitalisatie en duurzaamheid.

De komende jaren ondersteunt Dura Vermeer samen met andere partners verschillende programma’s, waaronder het ‘Smart Energy Program’. Hierbij wordt een bijdrage geleverd op het gebied van duurzame infrastructuur. Ook past Dura Vermeer het circulair bouwen van woon -en werkunits toe binnen het project ‘RTHA-Campus’. Daarnaast kijkt Dura Vermeer samen met RHIA naar de samenwerkingsmogelijkheden met betrekking tot de uitvoer van duurzame gebiedsontwikkeling in de regio Rotterdam The Hague Airport.

Job Dura: “Wij zijn erg trots op deze mooie samenwerking met RHIA. Een mooie ontwikkeling voor de stad Rotterdam, waarbij we werken aan een duurzame leefomgeving voor generaties in de toekomst”.

Miranda Janse: “Dura Vermeer versterkt met haar kennis en ervaring van bouwen, infrastructuur en gebiedsontwikkeling het RHIA netwerk. Dura versterkt de keten van partijen die nodig is om een duurzame luchthaven van waarde voor de regio te maken. Daar zetten we samen de schouders onder!”

Stichting Rotterdam The Hague Innovation Airport (RHIA) Stichting RHIA bestaat uit initiatiefnemers Gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport. Deze partijen zetten zich samen in voor een positieve, duurzame impact op de luchthaven Rotterdam The Hague Airport en de directe omgeving. Zo wil Stichting RHIA luchtvaartinnovaties stimuleren, een bijdrage leveren aan de groei van de regio, en de energietransitie versnellen. Meer informatie is te vinden op www.stichtingrhia.nl.

Vanuit Dura Vermeer zijn Dura Vermeer Groep, Dura Vermeer Bouw – en Infra, en Dura Vermeer Techniek aangehaakt om deze samenwerking tot een succes te maken.