HUMAN
CAPITAL

SUSTAINABLE AVIATION TALKS

26 JANUARI | 16:00 - 18:00

Deelnemen aan de chat? Open het chatvenster hier!

HUMAN CAPITAL

streep_84x13px

De transitie naar een duurzame luchtvaart- en haven vereist een mogelijk nog scherpere blik op de human capital agenda. Denk aan wendbare werknemers en werkgevers, verandering van arbeid met betrekking tot (digitale) innovaties, na- en bijscholing van bestaande werknemers, het boeien-binden-behouden van jong talent en de aansluiting van onderwijs in deze transitie. In deze talk gaan we hierover in gesprek met de community partners.

Denk en praat mee tijdens deze interactieve Sustainable Aviation Talk met panelleden en experts van o.a. Hospitality Innovation Campus / Albeda Rotterdam The Hague Airport College, Rotterdam The Hague Airport en AVINO Aero Aerospace. We staan tijdens deze talk stil bij de human capital agenda van de luchtvaart. We bekijken het onderwerp vanuit drie verschillende invalshoeken: (1) onderwijs, (2) werkgever, (3) airport.

SPREKER 1.

MARK TWILT

streep_84x13px

Als programmamanager van de Hospitality Innovation Campus geeft Mark de komende 4 jaar vorm en inhoud aan de Hospitality Innovation Campus, een nieuw (en vernieuwend) initiatief van meerdere partners in de metropool Rotterdam – Den Haag. Met het vormen van een community waar werkgevers, onderwijs en overheid samen ontmoeten, leren en innoveren willen zij de vitaliteit van de Hospitalitysector in deze regio te vergroten.

SPREKER 2.

PETRA ROOZENDAAL

streep_84x13px

Petra is sr. HR adviseur bij RTHA.  Na een aantal jaren voor airliner KLM te hebben gewerkt in uiteenlopende leidinggevende functies maakte zij in 2020 de stap naar RTHA. Onlangs is RTHA samen met partners van de luchthaven, een wervingscampagne gestart voor het werven van personeel in en om de luchthaven.

SPREKER 3.

MIRJAM FLENS

streep_84x13px

Als Hoofd P&O bij Transavia geeft Mirjam samen met haar teams invulling aan onder andere goed werkgeverschap. ‘Een goede reis’ staat hierbij centraal. Die goede reis willen we niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Stap voor stap steeds duurzamer. Voor onze passagiers én onze medewerkers.

EXPERTPANEL 1.

ALEXANDER DE VRIES

streep_84x13px

De Hostmanship Group is als partner verbonden aan de Hospitality Innovation Campus Alexander geeft richting aan de diverse onderzoeken die het onderwijs gaat uitvoeren. Deze onderzoeken zijn vooral HR-gerelateerd in een tijd waarin boeien en binden van medewerkers, impact van technologische innovaties en invulling/inhoud geven aan betekenisvol werk, onderwerpen zijn waar werkgevers in een sterk in beweging zijnde arbeidsmarkt mee te maken krijgen.

EXPERTPANEL 2.

PAUL VAN IJSSELSTEIN

streep_84x13px

Paul heeft meer dan 35 jaar ervaring in de luchtvaart sector, hij werkte o.a. bij Fokker Aircraft, Airbus, Thales en Boeing. De noodzaak voor veranderingen in het onderhoudsproces en de manier waarop het onderhoud wordt uitgevoerd vraagt om autonomie, robotiseren, digitalisering en het toepassen van kunstmatige intelligentie. Start-up Avino richt Paul zich op geautomatiseerde inspectie en reparatie van kritieke structuren voor gebruik in de werkplaats en op het vliegtuig door middel van een cloudgebaseerd AI-platform.

EXPERTPANEL 3.

MAX VAN HUGTEN

streep_84x13px

Max is een gepassioneerde student luchtvaart- en ruimtevaarttechniek. Niet alleen binnen zijn studie maar ook in de buitenschoolse activiteiten die hij als president van de VSV ‘Leonardo da Vinci’ uitvoert. Hij leert niet alleen door de theorie te studeren hoe de wereld van de luchtvaart werkt, maar ook door de inspirerende mensen te ontmoeten die essentieel zijn om de luchtvaart draaiende te houden.

HEB JIJ EEN GOED IDEE VOOR SUSTAINABLE AVIATION TALKS?

streep_84x13px

Wij staan open voor jouw input! Deel het met ons door een mail te sturen naar Kim van ‘t Sant.