Wij zoeken een communicatie- en eventscoördinator

Wij werken aan de luchtvaart van de toekomst. Een positieve impact op onze regio met new business en werkgelegenheid. En inspiratie voor de luchtvaart in Nederland, Europa en wereldwijd. Met onze innovaties maken wij de Next Economy mogelijk, en verbinden wij netwerken. Een Next Generation Airport is verbonden en bereikbaar, schoon, stil en circulair en faciliteert werken, opleiden en investeren. In onze proeftuin lanceren we samen met onze partners baanbrekende innovaties op twee thema’s:

• Next Aviation – alle technologie die bijdraagt aan de luchtvaart van de toekomst (stille vliegtuigen, groene brandstoffen en duurzame vliegvelden)
  • Next Connection – een luchthaven die fysiek en digitaal verbonden is met de regio (energiesysteem, mobiliteit en arbeidsmarkt)

Op drie niveaus willen wij waarde toevoegen en impact maken:

• Stimuleren van luchtvaartinnovaties – innovatie is een belangrijke sleutel voor een toekomstbestendige regio. Met ons innovatie-ecosysteem werken wij aan een voedingsbodem en groeimiddel voor innovatie, specifiek voor de luchtvaart.
  • Vergroten van sociaaleconomische meerwaarde – de luchthaven als magneet voor nieuwe bedrijvigheid, nieuwe generatie educatie, werkgelegenheid van de toekomst. Zo levert het een bijdrage aan de maatschappij en aan de economische groei van de regio.
  • Versnellen van de energietransitie – minder CO2, alternatieve brandstoffen en een luchthaven die energie levert aan het net. Zo leveren wij een bijdrage aan de energietransitie.

De klimaattransitie vormt een belangrijke uitdaging voor de luchtvaart. De uitdaging wordt nog urgenter met de oproep van de Europese Commissie om de opstart van de post-corona economie nadrukkelijk te koppelen aan de versnelling van de Green Deal. Hiermee heeft RHIA de potentie om uit te groeien tot dé centrale plek in Nederland waar vernieuwing van de luchtvaart in de praktijk wordt gebracht.

De functie
De Communicatie- en Eventscoördinator maakt deel uit van het team en wordt aangestuurd door de directeur. Het team bestaat verder uit business accelerators, programmamanagers en management ondersteuning. Dit relatief kleine team werkt intensief samen met partners, stakeholders, experts en kennisinstellingen.

Communicatie met partners is van cruciaal belang voor de RHIA community. De communicatie- en eventscoördinator is hierin de spil voor de organisatie en heeft als primaire focus het organiseren van evenementen en verzorgen van communicatie.

Jouw taken zijn als volgt:

• Het organiseren van RHIA Talks en RHIA cafés;
  • Het organiseren van MKB-challenges;
  • Het organiseren van evenementen en verzorgen van communicatie-activiteiten voor het project Airport Technology Lab;
  • Het organiseren van evenementen en verzorgen van communicatie-activiteiten voor het project Smart Rotors;
  • Ondersteuning bieden in de organisatie van werkbezoeken;
  • Ondersteuning bieden in de ontwikkeling van de communicatiestrategie;
  • Ondersteuning bieden bij de inzet van social media;
  • Ondersteuning bieden bij nieuwsbrieven, (partner)interviews en overige communicatie-activiteiten.

Vraag en aanbod
Als communicatie- en eventcoördinator neem je het volgende mee:

• Afgeronde HBO(+) opleiding, dan wel een academisch werk- en denkniveau;
  • Je hebt ervaring met het organiseren van evenementen;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring;
  • Je beschikt over procesvaardigheden en goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);
  • Je kunt organiseren, plannen, prioriteren en de voortgang bewaken;
  • Je kunt snel schakelen, werken met deadlines en tijdsdruk, meerdere ballen tegelijkertijd in de lucht houden en het overzicht bewaren;
  • Je bent resultaatgericht, zelfstandig, verantwoordelijk, ondernemend en initiatiefrijk;
  • Je hebt ervaring met de zakelijke inzet van social media en Mailchimp;
  • Affiniteit met duurzaamheid, overheid en luchthavens is een pré.

Wij bieden jou een opdracht van september tot eind 2020 die bij wederzijdse instemming verlengd kan worden met minimaal 1 jaar. Het is dus geen (vast) dienstverband. De functie kan variëren van 24 tot 32 uur per week. Een team met bevlogen collega’s die erg begaan zijn met hun werk en een standplaats op de luchthaven krijg je erbij.

Heb je interesse?
Eventuele inhoudelijke vragen kun je stellen aan Yanniek Huisman. Je sollicitatie kun je richten aan Miranda Janse, directeur RHIA. Solliciteren kan tot 27 augustus 2020. Belangstellenden die na de reactietermijn reageren, zullen helaas niet meer in de selectieprocedure worden meegenomen.