Wij zoeken een Innovatie Projectcoördinator

Wij zijn op zoek naar een (ervaren) projectcoördinator die een project van initiatie tot ontwikkeling kan managen. Als projectcoördinator ben je de verbindende schakel tussen RHIA, de partners en het project. Je hebt oog voor de ontwikkelingen binnen de sector en zoekt naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Als geen ander weet jij dat je op meerdere manieren je doel kunt bereiken. Je bent een creatief en toegewijd individu dat past bij onze samenwerkingscultuur. Je gelooft in het creëren van innovatieve oplossingen voor problemen.

Jouw taken
De projectcoördinator maakt deel uit van het team en wordt aangestuurd door de directeur. RHIA is een klein, wendbaar en gedreven team dat bestaat uit een Business Accelerator, Projectleiders, Projectcoördinatoren, Communicatie en Management Ondersteuning. Dit relatief kleine team werkt intensief samen met partners uit het bedrijfsleven, overheden en kennisinstellingen

Je deelt kennis, informatie, resultaten met collega’s om breed draagvlak voor het programma te verkrijgen. Je bent in staat om innovatieprojecten te coördineren, structureren en te faciliteren. Je werkt nauw samen met en ondersteunt de projectleiders en Business Accelerator(s) om ervoor te zorgen dat de te nemen processtappen op tijd en volledig plaatsvinden. Verder ben je verantwoordelijk voor:

• Bewaren van het overzicht van de projecten en leads;
  • Het samenbrengen van partners;
  • Behouden van acties en zorgdragen voor opvolging door partners;
  • Voorbereiden en presenteren van de projectenupdate aan het kernteam.

Over ons
Stichting RHIA is opgericht in 2019 door gemeente Rotterdam en Rotterdam The Hague Airport (RTHA). RHIA is de ‘runway’ voor innovatie, een plek waar bedrijven, ondernemers en studenten zich inzetten voor de transitie naar een schonere, stillere en duurzame toekomst van de luchtvaart.

Met publieke en private stakeholders creëren wij een innovatiecluster waarin wij gezamenlijk werken aan een nieuwe toekomst voor de luchtvaart en luchthavens. Hiermee ondersteunen wij niet alleen een duurzaam herstel voor de luchtvaar uit de coronacrisis, maar zorgen wij ook voor een nieuw verhaal waarin wij de nieuwe economie combineren met duurzame luchtvaart.

De RHIA community werkt – onder andere – aan duurzame luchtvaartbrandstoffen, elektrisch- en waterstof aangedreven vliegen, campusvorming en duurzame energie. Samen geven we uitvoering aan ambities van overheid en industrie. Bekijk ook vooral de animatie waarin we in 66 seconden uitleggen wie we zijn en wat we doen.

Op drie niveaus willen wij waarde toevoegen en impact maken:

• Stimuleren van luchtvaartinnovaties – innovatie is een belangrijke sleutel voor een toekomstbestendige regio. Met ons innovatie-ecosysteem werken wij aan een voedingsbodem en groeimiddel voor innovatie, specifiek voor de luchtvaart.
  • Vergroten van sociaaleconomische meerwaarde – de luchthaven als magneet voor nieuwe bedrijvigheid, nieuwe generatie educatie, werkgelegenheid van de toekomst. Zo levert het een bijdrage aan de maatschappij en aan de economische groei van de regio.
  • Versnellen van de energietransitie – minder CO2, alternatieve brandstoffen en een luchthaven die energie levert aan het net. Zo leveren wij een bijdrage aan de energietransitie.

De klimaattransitie vormt een belangrijke uitdaging voor de luchtvaart. De uitdaging wordt nog urgenter met de oproep van de Europese Commissie om de opstart van de post-corona economie nadrukkelijk te koppelen aan de versnelling van de Green Deal. Hiermee heeft RHIA de potentie om uit te groeien tot dé centrale plek in Nederland waar vernieuwing van de luchtvaart in de praktijk wordt gebracht.

Vraag en aanbod
We zijn op zoek naar een  proactief en representatief persoon met goede communicatieve vaardigheden. De ideale kandidaat beschikt verder over:

• Afgeronde HBO+ opleiding dan wel een academisch werk- en denkniveau;
  • 2 tot 4 jaar werkervaring;
  • Kennis van en ervaring met projectmatig werken;
  • Kennis van en ervaring met innovatieprojecten waarin meerdere partijen samenwerken;
  • Affiniteit met duurzaamheid en de luchtvaart;
  • Je beschikt over procesvaardigheden en goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk);
  • Je kunt organiseren, plannen, prioriteren en de voortgang bewaken;
  • Je bent resultaatgericht, zelfstandig, verantwoordelijk, ondernemend en initiatiefrijk.

Wij bieden jou een opdracht van juni tot eind 2021 die bij wederzijdse instemming verlengd kan worden met minimaal 1 jaar. De opdracht geschiedt op basis van detachering of via een ZZP-constructie (geen vast dienstverband). Afhankelijk van je leeftijd, opleiding en ervaring zal er op basis van een 36-urige werkweek een marktconforme beloning zijn. De functie kan variëren van 24 tot 32 uur per week.

Heb je interesse?
Eventuele inhoudelijke vragen kun je stellen aan Marianne van der Ploeg. Je cv met motivatiebrief kun je richten aan Miranda Janse, directeur RHIA. Solliciteren kan tot woensdag 28 april 2021. Belangstellenden die na de reactietermijn reageren, zullen helaas niet meer in de selectieprocedure worden meegenomen.